Coloured Architecture

This fourth experiment in Black & White I undertook in the morning of New Year’s Day. In this photo I took in Oxford in 2009, I think you do lose a lot by converting to Black & White.

IMG_2711_OXFORD_ARCHITECTURE_B&W.jpg

IMG_2711_OXFORD_ARCHITECTURE_COLOUR.jpg

Dit vierde experiment in Wit/Zwart ving ik aan in de ochtend van Nieuwjaarsdag. Deze foto, die ik in 2009 in Oxford nam, verliest toch veel door de conversie naar Wit/Zwart.

8 gedachten over “Coloured Architecture

  1. Goede morgen Pieterbie.
    Beide foto’s vind ik wel wat hebben, ik zou echt niet kunnen kiezen tussen de twee. De zwart-wit-bewerking roept nostalgie op, de kleurenversie is dan weer meer eigentijds.

    Like

  2. Dat klopt Peter. Dit is een zeer mooie kleurenfoto. Heel veel details gaan verloren met die conversie. Zelfs moest je die foto origineel in wit/zwart trekken, dan nog zou je kleurloze wapenschilden op de ramen zien. Ik denk dat je soms wel zwart-wit-foto’s kan maken die beter zijn dan in kleur, maar dat is uitzonderlijk en een kunst op zich.
    Oh ja, ik had nog nooit van Wix gehoord. Groetjes, Joris

    Like

  3. Maar dat vind ik dus van álle kleurenfoto’s die in zwartwit gezet worden.. we hébben kleur, waarom zou je dat weghalen??

    Like

  4. jazeker, het glaswerk is veel mooier in kleur en natuurlijk de natuur ook
    mensen en architectuur lenen zich denk ik het best voor zw/w

    Like

  5. Ik vind het zwart wit niet zo helder. Maar ja je zet ze allebei en dan is kiezen wel moeilijker.

    Like

Reacties zijn gesloten.